Aktualności: Nowe budowy

  • Nowa plebania parafii Św. Barbary

    Kościół Św. Piotra i Pawła.

    Cmentarz Świętokrzyski został poświęcony przez biskupa Antoniego Onufrego Okęckiego 9 sierpnia 1783 roku. Teren pod nekropolię wydzielono pomiędzy ulicami Nowogrodzką i Wspólną. W tamtych latach plac znajdował się już poza granicami miasta. W roku 1781 zakończono budowę kaplicy cmentarnej Św. Barbary przy ulicy Wspólnej. Kaplica przetrwała burzliwe dzieje i dziś możemy oglądać tą przeszło dwustoletnią budowlę wzniesioną w stylu klasycystycznym. Po otwarciu cmentarza wkrótce wybudowano katakumby. Dziś po cmentarzu oprócz kaplicy pozostała kamienna płyta nagrobna wbudowana w jej ścianę. W miejscu dawnego cmentarza rozpoczęła się budowa nowej plebanii.

  • Neowo

    Neowo, widok placu budowy.

    Na Bemowie powstają nowe osiedla i miasto rozbudowuje się w kierunku zachodnim, przekraczając ulicę Lazurową. W tej części Warszawy pod warstwą przypowierzchniowych glin i pyłów zalegają piaski z wodą gruntową na głębokości około 5.00 m ppt. Pozwala to na realizację jednego poziomu podziemnych garaży bez konieczności odwadniania. Kłopotliwe jest głębsze posadowienie, bo w podłożu w bliskim zasięgu nie ma warstwy umożliwiającej odcięcie dopływu wody gruntowej do wykopu. W dzisiejszych wiadomościach o budowie zespołu budynków mieszkalnych przy ulicy Człuchowskiej.

  • Willa Narutowicza

    Willa Narutowicza przed remontem /fotopolska.eu/.

    W pobliżu terenu Łazienek przy ulicy Parkowej trwa rewitalizacja willi Narutowicza i budowa nowego pawilonu. Przeprowadzone badania geotechniczne wykazały, że budynek został posadowiony w gruntach nasypowych i organicznych. Ceglane ławy wymagały podbicia. Także w miejscu budowy nowego obiektu panują niekorzystne warunki wodno - gruntowe. Czy można było przewidzieć, że w podłożu zalegają słabe grunty? W relacji z budowy zdradzamy jak wyglądała przeszłość w zagospodarowaniu terenu.

  • Port Praski

    Zachód słońca w Porcie Praskim.

    Gdy rozpoczynaliśmy przeszło dwadzieścia lat temu geologiczną przygodę na terenie Portu Praskiego nie spodziewaliśmy sie, że wkrótce powstanie tu nowoczesne centrum miasta. Pierwsze uzgodnienia z inwestorem prowadziliśmy w nieistniejącym już budynku przy ulicy Zamoyskiego na wylocie ulicy Krowiej. Nazwa tej ulicy to pamiątka po końskim targu, który mieścił się tu przed wojną. Teren jest niezwykle atrakcyjny. Położony nieopodal rzeki z portowymi dokami, zabezpieczony śluzą. W pobliżu stacja metra, Stadion Narodowy, kładka na Wiśle prowadząca na Stare Miasto. Nowe budynki projektowane przez najlepszych architektów. Teren jest trudny geologicznie. Sporej miąższości grunty nasypowe przykrywają rzeczne piaski i mady o niewielkiej miąższości. Badania geotechniczne muszą być prowadzone z dużą dokładnością i precyzją.

  • Apartamenty Rudnickiego.

    Dom Development nie zwalnia tempa. Pojawiają się nowe budowy, o których można przeczytać na stronie dewelopera. Geotest bierze udział w przygotowaniu materiałów do projektowania dla większości inwestycji. To już 24 rok współpracy naszej firmy z tym znanym deweloperem. O współpracy z Dom Development pisaliśmy w aktualnościach 23.03.2024. Tym razem trochę informacji o przedsięwzięciu nazwanym Apartamenty Rudnickiego. W ramach tej inwestycji zlokalizowanej przy ulicy Rudnickiego nieopodal skrzyżowania z ulicą Stanisława Maczka zaplanowano budowę czterech budynków. W lipcu zeszłego roku rozpoczęła się budowa pierwszego z nich usytuowanego przy działce sąsiada. W podłożu do co najmniej 23 metrów zalegają piaski. Co stwierdziliśmy w czasie prowadzonych badań poniżej.

  • Fabryka czekolady Wedla

    Nowy budynek od strony jeziora Kamiankowskiego.

    Miałem okazję zwiedzić nowe muzeum, które we wrześniu zostało otwarte na terenie fabryki Wedla przy ulicy Zamoyskiego. Stary budynek mieszczący silosy na ziarno kakaowca był w złym stanie technicznym i konieczna była jego modernizacja. Powstał nowy obiekt o ciekawej architekturze. Elewacja przypomina tabliczkę czekolady. Geotest przygotował dokumentacje geotechniczne dla projektantów. W mini galerii zamieszczamy zdjęcia odkrywek fundamentów. które wykonaliśmy w piwnicach budynku. Można także zobaczyć układ warstw gruntu przy jeziorku Kamionkowskim. W muzeum duże zaciekawienie budzi czekoladowa makieta Kamionka.

  • Skyliner

    Podziemie budynku Skyliner w budowie.

    Otoczenie Ronda Daszyńskiego to miejsce, gdzie zachodzą zmiany w wyglądzie miasta. Nikną stare zakłady produkcyjne i biurowce. Nie ma już Zakładów Kasprzaka, fabryki Polfy, Domu Słowa Polskiego. W miejscu starych biurowców przy ulicy Kasprzaka powstał zespól mieszkaniowo - biurowy Lixa. Zabudowywana jest wschodnia strona ronda. Na ulicę Kasprzaka powróciły tramwaje. W ubiegłym roku rozpoczęła się budowa drugiego budynku Skyliner.

  • Tramwaj na Dworzec Zachodni.

    To będzie pierwszy podziemny odcinek linii tramwajowej w Warszawie. Rozpoczęła się budowa tunelu biegnącego od Dworca Zachodniego pod Alejami Jerozolimskimi i parkiem Pięciu Sióstr do ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. Na trasie tunelu napotykamy trudne warunki wodo - gruntowe. W tym miejsce przebiega rynna żoliborska - szczęśliwicka zbudowana z gruntów organicznych. Gytie i namuły wypełniające rynnę sięgają do głębokości 23.50 metra ppt. W celu bezpiecznego i ekonomicznego projektowania konieczne było wykonanie specjalistycznych badań geotechnicznych. Geotest podjął się tego zadania.

  • Modern Mokotów

    Nowe budynki przy Wołoskiej.

    Słynny warszawski "Mordor" zmienia oblicze. Budynki biurowe są burzone, a w ich miejscu powstaje osiedle mieszkaniowe Modern Mokotów. W ramach prowadzonej inwestycji Archicom buduje szkołę podstawową. Mieszkańcy nowego osiedla mogą korzystać z linii tramwajowej, która przy ulicy Woronicza przecina metro. Można przesiąść się do podziemnej kolejki przy stacji Wierzbno. Na terenie prowadzonej inwestycji zalegają grunty nośne ale kłopot powoduje płytko zalegające zwierciadło wody gruntowej.

  • Pasaż Simonsa

    Budowa na terenie dawnego Pasażu Simonsa

    Przed wojną była to bardzo ruchliwa część miasta, słynna ulica Nalewki, pełna handlu i życia. Ulicą Nalewki biegła linia tramwajowa. Przy zbiegu z Długą powstał Pasaż Simonsa. Dom handlowy o pieciu kondygnacjach. Dziś nie ma przejazdu ulicą Nalewki. Jedynie piesi przemieszczają się w kierunku bramy prowadzącej do Ogrodu Krasińskich. Niedługo miejsce to zmieni swój wygląd.

Podział na strony