Postęp prac na stacji C9 - wieloetapowa budowa płyty dennej

Stacja i komora torów odstawczych przy Rondzie Daszyńskiego są już prawie gotowe. Do zakończenia głównych prac pozostała jedynie konstrukcja płyty dennej. Prace przy stacji wykonywane są w otoczeniu ścian szczelinowych, natomiast dno zostało uszczelnione poprzez zastosowanie dwóch przesłon filtracyjnych z jet groutingu. Ze względu na „nieszczelności” tej złożonej konstrukcji, należało zastosować doraźne odwodnienie umożliwiające prace na dnie wykopu. Duża różnica ciśnień hydrostatycznych wymusiła zaprojektowanie odpowiedniego systemu budowy płyty dennej, tak aby nie utracić stateczności dna wykopu.

Płyta fundamentowa budowana jest 6 metrowymi fragmentami, większy horyzont prac ziemnych mógłby spowodować za duże odciążenie gruntu w dnie wykopu i wypchnięcie ”korka” z jet groutingu. Stacja C9 podobnie jak pozostałe stacje i wentylatornie szlakowe, ze względu na zastosowanie wielu specjalistycznych robót geotechnicznych stanowi bardzo trudny w realizacji obiekt budownictwa podziemnego.