Pieszo – rowerowa kładka przez Wisłę w Warszawie.

Trwa budowa pierwszej w Warszawie kładki przez Wisłę. Kładka powstaje na przedłużeniu ulicy Karowej. Na Pradze będzie sięgała do ulicy Okrzei. Kładka o długości 452 metrów i zmiennej szerokości od 6.9 do 16.50 metrów będzie najdłuższą tego typu budowlą w Polsce i o 127 metrów dłuższą od londyńskiego Millennium Bridge. Mieszkańcy ciekawie rewitalizowanej części Pragi otrzymają pieszo – rowerową drogę łączącą okolice Portu Praskiego z bulwarami wiślanymi i otoczeniem Starego Miasta.

Na budowie wykonane zostały już wszystkie podpory. Trzy z nich znajdują się w nurcie rzeki, a dwie w strefie brzegowej. Pale realizowała firma Aarsleff. Pod przyczółki zastosowano wbijane pale prefabrykowane. W nurcie Wisły na sztucznie utworzonych wyspach wykonano pale wiercone. Geotest kolejny raz przygotował badania dla inwestycji realizowanej na Wiśle. W 2009 roku sporządziliśmy dokumentację dla projektowanej budowy mostu Mari Curie Skłodowskiej, rok później dla bulwarów wiślanych, a w roku 2013 wykonaliśmy dokumentację dla wzmocnienia brzegu Portu Praskiego w sąsiedztwie realizowanej śluzy. Na potrzeby budowy kładki wykonano wiercenia badawcze i sondowania statyczne CPT do głębokości 25 metrów. Budowa geologiczna podłoża jest bardzo zróżnicowana. W jednym z wykonanych otworów do głębokości 25 metrów zalegają jedynie piaski, a w sąsiednim już na głębokości 4.80 metra występują grunty spoiste. Iły w tym otworze sięgały do głębokości rozpoznania czyli do 25 metrów. Projekt kładki powstał w pracowni Schuessler- Plan Inżynierzy, a budowę prowadzi firma Budimex. Zakończenie prac zaplanowano w 2024 roku.