Kolejne tunele szlakowe metra gotowe
4 TBM drążące tunele szlakowe warszawskiego metra wykonały już ponad 6000 metrów tuneli. Oznacza to że budowa podziemnych szlaków jest na półmetku. W ostatnim czasie wykonano tunele D11 pomiędzy stacjami Rondo ONZ i Świętokrzyska oraz D15 pomiędzy stacjami Stadion i Dw. Wileński. W najbliższych tygodniach rozpocznie się drążenie tuneli pod Wisłą, które w zasadzie niczym nie będzie się różnić od drążenia tunelu pod resztą Warszawy. Należy sobie uświadomić że pod całym obszarem stolicy, już na głębokości kilku metrów, występuje woda gruntowa, podobnie jak pod dnem Wisły, która nie jest przeszkodą dla pracy TBM.
Podczas drążnia tunelu pod dnem rzeki, ważne jest kontrolowanie morfologii dna cieku, tak aby zostawić bezpieczny nadkład nad stropem tunelu. Niebezpieczeństwo mogą stwarzać pionowe rozmycia, które mogą wystąpić np. w czasie stanu powodziowego na rzece lub jej spiętrzenia znane m.in. z budowy Mostu Północnego.