Dworzec Gdański

Przy Dworcu Warszawa Gdańska trwa budowa przejścia podziemnego, które połączy stację metra z budynkiem dworca i wyjściem po drugiej stronie torów, w rejonie ulicy Generała Zajączka. Modernizacja stacji Warszawa Gdańska została podzielona na dwa etapy. W ramach I etapu przebudowane zostaną tory oraz dwa perony wraz ze wszystkimi pozostałymi elementami infrastruktury kolejowej.

Budowę realizuje Skanska. Ściany szczelinowe o głębokości, do kilkunastu metrów wykonuje Keller.

W podłożu do 4.80 metra ppt. zalegają grunty nasypowe. Nasypy przykrywają zagęszczone piaski pylaste i lokalnie średnie. Pod piaskami, na głębokości 6 – 8 metrów ppt. występują twardoplastyczne i półzwarte gliny pylaste, gliny pylaste zwięzłe i iły pylaste. Woda gruntowa znajduje się na różnych głębokościach od 3.40 do 5.20 metra ppt. na rzędnych 14.45 – 18.60 m np. „0” Wisły. Rozpoznanie przeprowadzono do głębokości 16.0 metrów ppt.

Koszt robót pierwszego etapu 129 437 128,47 złotych.