Demontaż tuneli szlakowych na stacji ONZ

Rozpoczęły się prace ziemne przy drążeniu kondygnacji -2 na stacji C10 Rondo ONZ. Nie byłoby nic nadzwyczajnego w tym zadaniu, gdyby nie komiczność rozebrania tuneli szlakowych wykonanych w tym miejscu kilka miesięcy temu przez maszynę TBM. Tunele wykonano przed wykonaniem płyty dennej stacji, aby nie blokować maszyn drążących, których postęp prac znacznie wyprzedził harmonogram. W chwili obecnej aby wykonać wykop najpierw należało rozbić tunel i rozebrać jego poszczególne elementy. Każdy pierścień tunelu szlakowego zbudowany jest z 5 elementów i tzw. klinu.

Elementy pierścienia zwane są tubingami, na fotografii zamieszczonej poniżej widoczne są dwa typowe tubingi oraz kiln. Stacja C10 budowana jest w otoczeniu najdłuższych ścian szczelinowych w Polsce sięgających głębokości 53 m oraz lokalnie 56 metrów. Płyta denna stacji powinna być gotowa za kilka miesięcy.