2 lata na budowie metra

W sierpniu 2010 roku rozpoczęły się prace budowlane przy centralnym odcinku II linii metra w Warszawie. W pierwszej kolejności przystąpiono do budowy szybów startowych dla maszyny TBM, a więc stacji C9 Rondo Daszyńskiego oraz C13 Powiśle. Po około roku od rozpoczęcia prac na budowie zaczęły się pojawiać pierwsze elementy tarczy drążącej tunele szlakowe. TBM wykonujący tunele szlakowe na potrzeby II linii metra posiada średnicę 6,27 metra, długość 97 metrów oraz wagę całkowitą 615 ton.

Następnie przystąpiono do prac budowlanych na stacjach: Stadion C14 , Rondo ONZ C10, Świętokrzyska C11 oraz Nowy Świat C12. Równocześnie wykonano konstrukcje wentylatorni szlakowych oraz przejść podziemnych do stacji Rondo ONZ. W lipcu 2012 uruchomiono taśmociąg do wynoszenia urobku z drążenia tuneli, co zdecydowanie przyspieszyło prace. Obecnie wydrążonych jest łącznie około 400 metrów tuneli.

Wykonano już prawie wszystkie ścianki szczelinowe; tego typu prace prowadzone są jeszcze m.in. na stacji Rondo ONZ i Dworzec Wileński oraz uszczelnienie z jet groutingu.